Wednesday, December 4, 2013

Organiserend het jaar rond

Eigenlijk ben je je hele leven bezig met het opruimen van spullen, vooral als je veel vergaard. En het vergaren van spullen, daar is de mens heel goed in. De 1 begint simpel, de ander gaat gelijk los. Zo heb je verzamelaars van mooie spullen, en verzamelaars van alledaagse spullen. Of ze die alledaagse spullen al dan niet dagelijks gebruiken, blijft buiten kijf. 
Feit is dat de mens teveel in huis heeft om het netjes te houden. Behalve de mensen die altijd blijven opruimen, verkopen en weggooien. 
Bij dat soort mensen is het altijd netjes en opgeruimd, ook al claimen ze zelf van niet. 
Ik heb 2 van dat soort vriendinnen. Ongelofelijk netjes, alles heeft zijn eigen plekje en het ziet er altijd uit alsof er net is opgeruimd. En als je dan langskomt moet je "niet kijken naar de rommel".. aha.. right! Je raad het al, er valt nooit rommel te bekennen. Niet zoals bij mij.

Dus.. voor we überhaupt beginnen te denken aan goede voornemens (ik ben niet zo van het wachten op DE datum/dag dat dat in gang kan komen) beginnen we maar gewoon.

Een tijdje geleden heb ik al wat dingen op mijn Facebook gezet die ik kwijt moest van zolder. Het meeste is daarvan is richting de kringloop gegaan en er is wat verkocht op Marktplaats. Het doel was (praten we al weer over een paar maanden terug) een relax-plek voor het mediteren, yoga-en en lekker wegdoezelen wanneer ik daar behoefte/zin aan heb. 

Dat is ook gelukt, ware het niet dat de rommel zichzelf weer vanzelf opstapelde. Nu gaat dat ook erg makkelijk als je een zogeheten vlizotrap hebt die naar de zolder leidt. Het gat gaat open, de trap komt naar beneden, je sjouwt die zooi naar zolder en omdat je even geen tijd hebt om het gelijk op te ruimen zet je het (liefst) naast het trapgat. Met als gevolg dat je op een gegeven moment niet eens meer fatsoenlijk over de zolder kan lopen, laat staan van die trap af kan stappen als je boven bent.

Dáár moet dus echt een eind aan komen!

En terwijl ik al googlend (ik weet niet eens meer waarop ik heb gegoogled) het net afstruin, kom ik op meerdere E-bloggers (http://opgeruimdjaar.blogspot.nl / http://eenkastjeperdag365.blogspot.nldie ook deze uitdaging hebben aangenomen. Die gaan we in de welverdiende pauzes nalezen.
En met mijn organizing boeken onder de arm, en het www net ernaast, komen we vast een heel eind. Mits we het netjes blijven volhouden!!

Vandaag ben ik begonnen met het naar beneden halen van de kerstspullen, en het naar boven brengen van boeken die de bestemming hebben om in een nieuwe boekenkast te staan, als de kerstboom weer terug in zijn doos naar zolder mag. 



















Het tafeltje waar de kerstboom op komt te staan is inmiddels opgeruimd. De spullen die daar op stonden zijn ook verhuisd richting zolder. Morgen ga ik de tijd besteden aan het optuigen van de boom en het uitstallen van de rest van de kerstspulletjes.

No comments:

Post a Comment