Thursday, December 12, 2013

Dag 4 - meubelviltjes en haarelastieken

Even iets heel anders dan kerstspullen. En iets simpels. Noodgedwongen.

Ik had weinig tijd en ik had een uitdaging. Maar eerlijk gezegd, vandaag was ik zo druk doende met andere dingen (werk, afspraak, huishouden, klusje, brief opstellen en papieren kopiëren) dat het kastje per dag er helemaal bij in is geschoten. Nu al! Oh hemel, hoe heb ik dat kunnen vergeten. Raak ik nu al weer van mijn goede voornemen af? Ik heb er tenslotte genoeg versleten en wou het deze keer echt gaan volhouden!
Ik had het als een klusje in mijn agenda moeten zetten! Note to self... voor morgen gaan we dat direct doen! Just did..

Nu was het bovenstaand klusje het vervangen van de afgesleten viltjes onder mijn eethoek stoelen. Mag ik dat ook als een kastje-per-dag zien? Ach doen we gewoon! Why not?

Maar.. om toch nog iets over organiseren mee te geven (en een foto eraan toe te voegen) heb ik nog een leuke en simpele tip.
Als je zelf een haarelastieken-gebruikster bent, weet je inmiddels wat ik bedoel als ik zeg: je loopt die dingen altijd te zoeken. Ofwel je vindt ze werkelijk overal (jaszakken, nachtkastje, badkamer, halkastje, handtas etc.), ofwel je bent ze altijd kwijt (en dan moet je dus zoeken in je jaszakken etc.). Dáár heb ik een geweldige maar toch simpele oplossing voor gevonden! Echt, dat ik dit nooit eerder heb bedacht... 
Als je een Dille & Kamille in de buurt hebt, of een uitgebreide boekenwinkel met kantoorafdeling, dan kun je voor nog geen 1 euro een grote ring kopen. Daar hang je al je haarelastieken aan en voilá nooit meer zoeken!
Ik heb de ring zelf aan de lade van mijn linnenkast hangen en zie het elke dag hangen. En elk moment van de dag dat ik een rondslingerend haarelastiekje tegenkom, loop ik direct ermee naar de ring. En ze blijven ook veel netter aan zo'n ring. Zeg nou zelf...


Alvast bedenken welk 'kastje' ik morgen ga aanpakken.

No comments:

Post a Comment