Thursday, December 5, 2013

Een kastje per dag?

Zoals gisteren al gemeld, heb ik oa. bij het blog van "Een kastje per dag" een kijkje genomen om wat ideeën en inspiratie op te doen. En die inspiratie heb ik hard nodig! Ergens blijf ik altijd achter in mijn planning en door naar anderen te kijken hoe ze met veel plezier door t huis opruimen, krijg ik er op de 1 of andere manier dan ook zin in. Dat klinkt natuurlijk wel raar, maar ik heb nu eenmaal die spreekwoordelijke 'stok achter de deur' nodig. Dat ene zetje, dat ideetje, die inspiratie. 

Wat ik van dat blog zo interessant vind, is dat zij elke dag 1 kastje, of een gedeelte van 1 kast doet, of een tasje, een bak of gewoon een uurtje gaat opruimen in een bepaalde hoek van een grote ruimte. Geweldig idee voor mij, want ik kan het niet opbrengen om in 1 dag zoveel gedaan te krijgen. En wie weet krijg ik dan ook meer zin om door te blijven gaan. Elke dag een beetje.

Inmiddels heb ik al wat handige bakken uitgezocht voor op zolder. Ik heb nu de spullen die naar de kringloop ofwel de rommelmarkt gaan in bananendozen (stevig en stapelbaar) zitten, maar als ik even snel iets kwijt moet in 1 van die dozen dan kan ik dat niet makkelijk en snel kwijt. 
En daar wringt 'm vaak de schoen. Dan moet ik een doos uit de stapel halen, de deksel eraf halen en erin leggen. Niet handig! Dus ben ik op zoek naar een systeem wat wél werkt voor mij.
En ik denk dat ik die heb gevonden.


Deze zijn zowel stevig, als stapelbaar. En met het klepje aan de voorkant kan ik er zo alles in doneren wat ik wil. Op de voorklep kan ik zelfs met plakletters zetten wat ik erin kwijt wil. Dit lijkt mij ideaal!
Kosten: € 13,95 per bak.
Uiteraard van mijn favoriete, niet-al-te-dure en oh zo handige winkel: IKEA
Ik heb er 1 nodig voor de oude kleding die 1x in de zoveel tijd aan de weg kan, 1 voor de rommelmarkt spullen en 1 voor de kringloop spullen.
Enough said.. ik moet ergens aan beginnen, en vandaag is dat de speelgoedafdeling op zolder (geen kastje dus maar een ruimte). Daar spelen de kids zo eens in de zoveel tijd mee dus die kunnen ook wel in een bak. Dan heb ik meer ruimte om tussendoor wat beter te sorteren en organiseren. En opruimen! 
Off we go...

No comments:

Post a Comment