Tuesday, December 10, 2013

Dag 2 - kerstlampjes

Vandaag is t niet beter met nek en schouders, dus weer een klein mandje geschept uit de grote doos. 
Ik heb alle strengen met (vorig jaar) niet-werkende lampjes eruit gevist. 



Er is een streng van 10 lampjes hersteld (1 nieuw lampje vervangen), en die heb ik direct in de kleine kerstboom gehangen die er te weinig had. Nu ziet het er mooi verlicht uit.



Een andere streng van 10 lampjes is richting vuilnisbak gegaan wegens het uitdrogen van het plastic. Vast buiten gehangen jaren geleden en dat heeft het geen goed gedaan, het groen brokkelt af als je aan een lampje trekt. 
De laatste streng met 100 lampjes die het niet deed heb ik er maar achteraan gekiept. Ik heb geen eens de puf om al die lampjes in en uit te trekken om te kijken welke het wel en niet doen. Als er meer dan 1 stuk is, kan ik wel bezig blijven. Nee.. de container is daar een goede oplossing voor.
Dan blijft er nog een redelijk nette streng over die helemaal geen lampjes bevat, maar waar ik ook geen extra lampjes van heb. Ik denk dat die ook maar richting de container moet verhuizen. Ik zou, als ik nieuwe ging kopen, waarschijnlijk overgaan op LED lampjes. Ook nog eens energiezuiniger, en wat kost dat bij de Action? Precies -> weinig! Weg ermee dus!



Dit is een mooie score, van de massa lampenstrengen is denk ik iets van 5% over gebleven. Niet slecht voor deze opruimbeurt!
Morgen (of misschien vanavond) laden we wederom een mandje vol, de doos is nog lang niet leeg.

No comments:

Post a Comment