Tuesday, December 17, 2013

Dag 6 - koelkast voor kerstinkopen

Omdat ik gisteren de planning voor de kerstrecepten heb gemaakt, werd mij duidelijk dat ik daar ruimte voor moest maken in de koelkast. Eigenlijk meer voor de kerst-ingrediƫnten dan voor de kerstinkopen zoals ik het hierboven heb genoemd. Straks ga je nog denken dat ik dement ben en de kerstcadeau's in de koelkast zet. Had gekund. Maar voorlopig lijkt het daar nog niet op ;-)

Eerst maar even over die planning. Ik heb het hier over 3 uitgeprinte velletjes, de 1e met de voorbereidingen van de gerechten op de 24e. Ik probeer alles zoveel mogelijk voor te bereiden zodat ik de 25e ook wat tijd heb om gezellig bij de visite aan te schuiven. Wel zo relaxed.
Het 2e vel is het 'draaiboek' van de 25e. Daarop staat aangegeven hoe de dag verloopt qua kokkerellen en dekken/afruimen etc. Vergeet vooral die afwas niet!
Op vel 3 staat het menu en de recepten. Ik maak altijd wel iets 'aparts' wat we nog niet eerder hebben gebrouwen, dan is het handig om het de dag ervoor al klaar te maken. Mocht het recept mislukken, kan ik altijd nog iets anders verzinnen (op de valreep). 
Ik heb de planning alvast op de koelkast gehangen, tussen de kerstman en het rendier met kerstboom.


Dan de innerlijke koelkast. Ik heb geen vooraf foto's gemaakt. Niet zo snel aan gedacht. Wel de na-foto's. Genoeg ruimte voor de boodschappen en het stallen van de bereide gerechten (beetje slechte 1e foto zie ik achteraf). 



Het voelt wel fijn dat alles weer opgeruimd is in die koelkast. En schoon uiteraard. 
Er moest toch nog eea werden weggegooid. Een pak over datum yoghurt en een aangebroken pot met een restje rode kool erin. Ai.. jammer van de centjes. 
Ik heb gelijk op mijn lijstje geschreven wat ik op moest maken. Ik heb daar een gelamineerd en gelineerd papiertje voor op de koelkast hangen. Helaas was die vorige week niet bijgewerkt.

En na de binnenkant te hebben gedaan, was de buitenkant aan de beurt. Hier was ik zo slim om de camera er bij te halen! Alles eraf, afnemen, en alles er weer op (zie foto boven). Wat verdwenen is, zijn de kindertekeningen en de Disney prinsessen-magneten. Die werden toch al niet gebruikt. De magneten bovenaan zijn vakantie herinneringen, die blijven standaard hangen. Mijmer mijmer.. ben al weer toe aan vakantie!




No comments:

Post a Comment