Monday, January 6, 2014

Dag 9 - oud- en nieuw afvalscheidingsrooster

Helaas viel mijn project in de kerstvakantie in het water. Dankzij een flinke koortslip, verkoudheid en een kleine keelontsteking. Zul je net zien. Al is dat bij mij bijna standaard om in de kerstvakantie mee opgezadeld te zitten. Kerststress noemen ze dat. 

Echter, voor de vakantie heb ik, net als heel Nederland, een nieuw rooster gekregen voor de afvalscheiding. Ik heb die oude tevoorschijn gehaald (hing in de meterkast) en gekeken wat ik zoal aan rest- en GFT afval aan de straat heb gezet. En dat viel zelfs mij verbazingwekkend mee!


In 2013 heb ik slechts 2 keer de restcontainer bij de weg gezet, en de GFT-container maar 3 keer! Ik ben best trots op mezelf als ik dat zie. De andere 'ledigingen' markeer ik niet, omdat die gratis zijn. Zo kan ik bijhouden wat de kosten elk jaar zijn.


Het mag duidelijk zijn, afval scheiden loont zeker! Ik heb inmiddels de nieuwe data voor de ledigingen van plastic- en oud papierafval in mijn agenda gezet. De rest stapelt zich niet zo snel op en daarvoor kijk ik gewoon op het rooster. Deze hangt nu overzichtelijk op een magneetstrip bij mijn bureau. Geen gezoek meer naar dat rooster!

No comments:

Post a Comment