Monday, January 6, 2014

Dag 10 - stoffig hoekje

Zoals bij de meesten het geval zal zijn, heb ook ik een nogal stoffig hoekje. Bovenop mijn vitrinekast verzamelt zich elk jaar genoeg stof, ondanks dat ik er niet direct naar kan kijken. En als dat aan mijn ogen onttrokken wordt omdat ik simpelweg qua lengte niet boven die kast uit kom, is er ook geen probleem dat mijn aandacht verdient. TOT.. die kerstversieringen uit de dozen komen en ik ineens dat hoekje nodig heb om er iets op te willen zetten.

Men pakt een stoel en zet deze voor de kast, gaat er op staan en ziet (aaaaaaaaaaaargh) ineens dit beeld:



Ai... dat zijn toch aardig wat stofwolkjes :(  Maar goed, stofdoek er een paar keer langs (goed uitkloppen buiten!) en dan nog een keer met een vochtige doek, en kijk eens hoe schoon dit hoekje weer is! :)  (de vraag blijft voor hoelang).


Wat de kerstdecoraties betreft, die heb ik afgelopen zondag naar zolder gebracht. Alles heb ik gesorteerd in een doos/bak gedaan. Alles wat met het servies (borden, mokken, tafelkleden, servetten, koelkastmagneetjes) te maken had, is bij elkaar in 1 bak beland. Net als de kinder-kerstspullen, de kerstkaarten en -stickers (ga ik die dit jaar dan toch in November tevoorschijn halen? we zullen zien...), de hangdecoraties, staande decoraties en de kersthuisjes. Oh ja, en uiteraard de kerstboomversieringen met lampjes en slingers.

Ik heb wel gemerkt dat het erg vervelend is om de lege dozen en bakken op de plek te laten staan waar ze vanachter het schot vandaan kwamen. Een hele maand hebben ze daar gestaan dus daar wil ik volgend jaar verandering in brengen. Dan doe ik ze gelijk weer achter het schot als alles is uitgestald. Afijn.. dat is weer een nieuw goed voornemen zullen we maar zeggen. We gaan er nog even mee door. 

No comments:

Post a Comment